Monday, March 4, 2013

Ostematrix : Makanan untuk Tulang dan Gigi

Assalamualaikum...

Sangat lama tak jengah di sini dek kesibukan dan kekangan masa. Harap-harap masih ada yang sudi menjengah ke sini lagi ya...

Dah masuk Mac 2013, sekejap masa berlalu. Umur saya pun akan bertambah bulan ni. (Huhuhu...terasa diri semakin tua)... Umur banyak ni dikaitkan dengan tulang yang dah tak berapa nak kuat, gigi pun cepat rosak, betul tak. Risau kalau kesihatan kita tak mencapai tahap yang sepatutnya. Jadi harini, saya harap masih tak terlewat nak share kan dengan anda semua promo bulan Mac Shaklee. Vitamin yang pada saya, sangat best, iaitu Ostematrix atau bahasa mudahnya kalsium. 

Kalau orang kata tak cukup kalsium, mesti kita faham dan pernah dengar tentang penyakit Osteoporosis kan. Tapi bukan Osteoporosis saja kesan daripada ketidakcukupan kalsium dalam badan ya... Antaranya badan kita akan menjadi lemah, gigi cepat reput (kadang-kadang boleh patah kalau makan makanan keras-keras), kaki dan tangan terasa kebas-kebas, bangun pagi terasa sakit belakang (yang sangat tak best rasanya) dan sakit pinggang bila bangun dari duduk yang lama.

Kelebihan Ostematrix Shaklee ni sebabnya ianya juga mengandungi Kalsium, Magnesium, Vitamin D dan K yang mana membantu fungsinya lebih baik dan Vitamin D membantu penyerapan kalsium tersebut untuk tubuh badan kita. 

Siapa sepatutnya ambik Ostematrix ni?

Moh ler kita nengok senarai kat bawah ni, adakah kita termasuk dalam golongan sepatutnye ni...heheheh:-

1. Ibu-ibu mengandung - sebab apa ibu mengandung perlukan Ostematrix ni, sebabnya seorang ibu mengandung akan menyalurkan kalsium untuk bayi di dalam kandungannya. Jadi kalau badan sendiri pun tak cukup kalsium, macamana ibu tadi dapat salurkan kalsium yang cukup untuk bayinya. kesian baby tu kan. Jadi, perlu la kalsium tambahan.

2. Ibu-ibu yang menyusukan - macam saya... bukan saja sebagai "milk-booster", ostematrix dapat membantu ibu-ibu menyusu lebih kuat dalam menjalani kehidupan seharian. Siapa cakap menyusu ni tak penat? Sanagt penat tau, lagi2 kalau dok mengiring sampai setengah jam atau sejam untuk menyusu baby. Maunya cramp pinggang n kaki. Insya Allah dengan pengambilan Ostematrix, kekejangan dan kesakitan tu tak dirasai.

3. Kalsium adalah keperluan tubuh badan. Oleh sebab itu, kepada individu yang alah kepada susu dan hasil-hasil tenusu, boleh lah mendapatkan Kalsium dengan cara mudah melalui Ostematrix ini. Telan je 4 biji sehari, dah dapat kalsium untuk badan.

4. Individu yang mengalami sakit kaki, sakit tangan, sakit bahagian tulang belakang, sejuk-sejuk badan, rasa kebas-kebas di tangan dan kaki.

5. Badan mudah berasa letih, kurang tidur yang menyebabkan sukar nak bangun di pagi hari.

6. Sakit kepala yang teruk.

7. Individu yang sedang menjalani fisioterapi - in shaa Allah dapat mempercepatkan proses pembaikpulihan.

8. Individu yang mempunyai rekahan-rekahan di tumit kaki.

9. Individu yang mengalami pra-haid yang teruk, rasa kembung dan moody.

Fungsi utama Ostematrix ni ialah membekalkan kalsium untuk tubuh badan kita dalam membina tulang dan gigi yang kuat di samping membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan membantu pengecutan otot dan saraf.

Promo dari 1-31 Mac 2013 ialah Ostematrix, beli 6 botol percuma 1 botol. Kalau taknak beli 6 botol tapi nak harga best, boleh pm saya di sini atau sms ke 0122504899.

No comments:

Post a Comment