Saturday, December 15, 2012

Berpantang : Moden v. Cara Lama

Kalau kita cakap bab berpantang, mesti kita terbayang cara berpantang ikut cara melayu kita kan... bertungku, bertangas, param di dahi dan macam2 lagi... Sebenarnya berpantang cara lama amatlah bagus dan badan kita akan rasa selesa dan ringan selepas abis berpantang. dari segi fizikal kita memang tidak menyangkal, berpantang cara lama amatlah perlu untuk badan kita kembali sihat seperti sebelum bersalin. 

Akan tetapi, bila sampai ke bab penyusuan bayi dan pemakanan jamu atau ubat-ubatan tradisional, kadangkala membuatkan kita terpaksa berkorban untuk tidak mengambilnya sebab bayi mengalami kuning/jaundis. Saya sendiri ketika melahirkan anak, tidak mengambil jamu-jamu yang dibeli memandngkan keadaan bayi yang mengalami jaundis dan bayi lelaki saya juga kekurangan G6PD. Ketika ini, sesudah mengenali Shaklee, saya terfikir alangkah baiknya kalau saya mengenali Shaklee sejak dulu lagi kan...

Sebabnya, dengan Shaklee, ibu-ibu yang berpantang boleh mendapatkan kesihatan yang baik dan memulihkan kembali tubuh badan ke tahap kesihatan yang sangat baik. 

Set berpantang Shaklee atau dikenali dengan Set C ni mengandungi Vitamin C, Zinc, Vitamin B-Complex dan juga Multivitamin. Pengambilan Vitamin untuk berpantang ini tidak terhad untuk di dalam pantang sahaja sebab vitamin-vitamin ini adalah keperluan badan kita sepanjang masa. Antara kelebihan vitamin Shaklee untuk ibu-ibu berpantang ialah tiada kesan cirit-birit kepada bayi, boleh diambil walaupun anak mengalami jaundis/kuning dan dapat membantu mengurangkan keguguran rambut oleh ibu-ibu selepas melahirkan.

Untuk ibu-ibu yang bakal melahirkan, boleh la PM saya kalau nak set bersalin Shaklee ni. Call/SMS ke 0122504899 ataupun klik button My Facebook kat bawah ni, then PM saya kat situ. 

Untuk yang bajet, jangan segan-segan, anda boleh dapatkan juga dengan harga mampu milik. 

No comments:

Post a Comment