Sunday, September 15, 2013

Slim dengan Shaklee

Dah lepas raya ni, ramai yang risau sebab berat badan naik. Insya Allah bulan depan, umat Islam akan sambut Raya Haji aka Raya Korban pulak kan. daripada berat badan terus menerus naik, boleh la try produk Shaklee untuk mengawal berat badan. 

Istimewanya Shaklee ni, untuk ibu-ibu menyusu pun ada set slimming. Jadi janganlah risau kalau anda menyusu, dan inginkan berat badan yang ideal, saya boleh bagi panduan. Secara amnya, set slimming Shaklee ni ada beberapa produk seperti senarai di bawah:-

1) Untuk Detox

Untuk mendapatkan kesan yang diingini, kena la detox dulu badan kita. Detox ni adalah proses membuang segala toksin, lemak-lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus kita.Apabila dah bersih, barulah mudah untuk badan kita menyerap nutrien-nutrien berzat untuk keperluan tubuh badan pada tahap yang optimum.

Terdapat 2 pilihan untuk proses detox, iaitu Alfalfa Complex ataupun Herb-Lax.


 Sekiranya anda mengalami masalah sembelit, Herb-Lax adalah pilihan yang sesuai untuk detox. Tetapi sekiranya anda seorang ibu yang menyusukan, tidak digalakkan mengambil Herb-Lax kerana bimbang berat bayi tidak bertambah.

Bagi yang tidak mempunyai masalah sembelit, boleh lah mengambil Alfalfa Complex.










2) Menyahkan lemak-lemak

Untuk membuang lemak-lemak yang telah didetox oleh Herb-Lax/Alfalfa Complex di atas, tubuh kita memerlukan Lecithin ataupun Omega Guard. Kedua-duanya memberikan fungsi yang sama. Akan tetapi harganya berlainan. Yang tinggi harganya, lebih cepat la kesannya :)

 Omega Guard ni mempunyai fungsi lain juga selain daripada menguruskan badan. Antara kebaikan Omega Guard adalah:

  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Memelihara fungsi sendi dan mengurangkan sakit sendi
  • DHA di dalam Omega Guard ini penting untuk kecerdasan otak. Sebab tu ibu-ibu mengandung di trimester ketiga digalakkan untuk mengambil Omega Guard ini. Nanti anak yang bakal lahir, Insya Allah bijak.
  • Meningkatkan sistem imun badan; dan lain-lain lagi. Nanti saya sharekan kebaikan dan kelebihan lain Omega Guard ini ye.


Lecithin yang juga dikenali sebagai "pengemulsi semulajadi" kerana ianya mempunyai kesan untuk melekat dengan lemak. Oleh itu, lemak-lemak akan terapung di dalam darah dan mudah dinyahkan dari badan dan tidak melekat pada membrane. Lecithin amat diperlukan untuk badan yang sihat, tetapi badan kita tidak menghasilkannya. Oleh yang demikian, perlulah kita mengambil supplement ini supaya badan kita dapat mengawal lemak-lemak yang tak diperlukan oleh tubah badan.




3) Protein

Untuk protein juga, ada dua pilihan.

ESP ni sesuai diambil oleh ibu yang menyusukan. Jangan ambil Cinch ye. Tambahan lagi, ESP ini dapat membantu penghasilan susu badan.
Bagi yang tidak menyusukan, bolehlah try Cinch Shake ni. Ada 3 perisa pilihan iaitu Cafe Latte, Vanilla dan Chocolate. 








Insya Allah, dengan gabungan 3 jenis produk di atas, anda boleh mendapatkan berat badan yang ideal. Jom kita tengok pengguna-pengguna yang dah try produk ni.



Berminat nak cuba? Sila hubungi saya di:
Call/Sms - 0102966449
Emel - mamadeeni@gmail.com
Add FB saya untuk chatting terus dengan saya Faznida Abdul Ghani
Like Fanpage saya untuk update-update terbaru Mamadeeni's





No comments:

Post a Comment