Friday, November 16, 2012

Salam Maal Hijrah

Selamat pagi...

Salam Maal Hijrah 1434... Alhamdulillah ya Allah... bersyukur kerana masih dipinjamkan roh dan jasad ini...untuk bersama-sama keluarga yang dicintai.

Alhamdulillah juga saya dapat usahakan kesihatan yang baik untuk anak-anak dan keluarga. Mengikut kata-kata "kita mesti berusaha dan akhirnya barulah bertawakal kepada Allah"...

Sebelum ni, saya tak de lah nak ambil berat sangat tentang kesihatan...biasa2 aje... yelah kan, takde sakit apa lagi, memang tak pernah terpike... mula2 terjebak (macam jahat plak bunyinyer ye :)) dengan shaklee ni, sebab saya nak banyakkan susu untuk anak ketiga. Anak pertama, sempat susukan selama 8-9 bulan, lepas tu dan preggy anak kedua. So, susu pun dah kurang dengan sendirinya... time anak 1st ni, susu ok, takde rasa sikit pun...

Lahir anak kedua, susu rasa macam tak cukup. Anak lelaki, minum pun banyak, dan ilmu saya juga kurang ketika itu... seawal dalam pantang, saya dah campurkan susu formula. Sempat menyusu sampai umur 3 bulan saja, then saya preggy anak ketiga... Cepatnya pregnant lagi?? heheheh...dah rezeki Allah nak bagi kan... Alhamdulillah...

Masa mengandungkan anak ketiga ni, saya memang berniat nak dapat PhD dalam menyusukan baby, iaitu sampai baby berumur 2 tahun. Mulalah saya mencari-cari ilmu untuk melengkapkan diri ke arah tu.

Dipendekkan cerita, setelah lahirnya anak ketiga ni, kuat makan jugak macam abang dia. So, kelam kabut lah saya nak banyakkan susu. Susu pun kurang saya rasa, maybe sebab mengandung dan melahirkan terlalu dekat (kerap) membuatkan badan saya semdiri tak cukup zat. Masa ni lah saya cuba set 3M dari shaklee dan alhamdulillah penyusuan saya berjalan dengan lancar. 

Di short kan story lagi, saya terus join shaklee sebab saya rasa apa salahnya saya share kan pengalaman saya dengan ibu-ibu diluar sana yang mengalami masalah yang sama sepertimana yang pernah saya alami...

Ok lah...rasanya cukup kot saya berceloteh hari ini. saya ada post pasal Set B, set untuk Penyusuan juga, tapi untuk ibu-ibu yang takde masalah, tapi ingin memperkayakan susu ibu dengan nutrien-nutrien tambahan kepada baby.  

Kepada yang tak sabar nak menanti tu, boleh hubungi saya di emel adinzaf@yahoo.com.sg atau 0122504899. Saya sedia membantu anda. Jangan segan-segan tau :)  

No comments:

Post a Comment